aeroconsult project

SEO-campagne en migratieplan voor AeroConsult

De gemiddelde Vlaming brengt het grootste deel van zijn of haar tijd binnenshuis door, maar het binnenklimaat is niet altijd optimaal. Dit probleem wilde Luc Lambrechts aanpakken. Daarom richtte hij AeroConsult op, als zusterbedrijf van AquaConsult. AeroConsult specialiseert zich in innovatieve en hoogtechnologische airco’s en luchtreinigers, om zo niet alleen een aangenaam, maar ook een optimaal en gezond binnenklimaat te creëren.

Het project 

Als nieuw merk is het cruciaal om online zichtbaar te zijn. Daarom werd er in 2020 een nieuwe website voor AeroConsult gelanceerd, met als doel de online zichtbaarheid aanzienlijk te vergroten. Hiervoor bouwden we een grondige SEO-campagne. Daarnaast hebben we een Google Ads-account opgezet en adverteren we op Meta om onze SEO-inspanningen te versterken.

Na een aantal jaar samenwerking, werd er in 2023 besloten om de website een nieuwe look te geven. Bij een dergelijke migratie kan er op het gebied van SEO veel misgaan. Daarom hebben onze experts zich ingezet om ervoor te zorgen dat de behaalde SEO-resultaten behouden bleven.

Aanpak & werkwijze

Zoals in al onze projecten gingen we stapsgewijs te werk:

  • We leerden AeroConsult goed kennen door middel van een intakegesprek. Zo ontdekten we waarvoor het bedrijf staat en waar ze naartoe willen. Ook leerden we bij over hun aanbod van producten, gaande van monoblock airco’s tot warmtepomp(boilers).
  • Na het uitvoeren van een grondige SEO-audit een E-E-A-T-analyse werden alle werkpunten duidelijk.
  • Vervolgens hebben we een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Welke termen gebruiken mensen in Google wanneer ze zoeken naar airco’s, luchtzuivering of warmtepompen?
  • Het zoekwoordenonderzoek vormde de basis voor een diepgaande contentstrategie. We actualiseerden de bestaande content op de site, en breidden de website verder uit met extra relevante inhoud.
  • Naast de content en on-page optimalisaties, wordt er ook actief aan linkbuilding gedaan.
  • De SEO-inspanningen worden verder verrijkt door middel van Google Ads campagnes en Meta advertenties.
  • Ten slotte hebben we diverse online marketing dashboards opgezet om onze inspanningen te meten.

Naast de traditionele SEO-aanpak ging er speciale aandacht naar de websitemigratie. We bouwden een degelijk migratieplan en we volgden alle interne en externe links op, zowel van AeroConsult als naar deze site. Zo werd een verlies aan organisch verkeer vermeden.

Het resultaat

Door deze brede en grondige aanpak, wisten we AeroConsult online op de kaart te zetten. 

Het bedrijf werd steeds meer online zichtbaar. Steeds meer pagina’s verschenen op de eerste pagina van de zoekresultaten en de domeinautoriteit steeg. Dit leidde tot een toename van het organische verkeer, en deze resultaten werden behouden door het migratieplan.