Lees de geactualiseerde blog over SEO fouten: Maak deze 5 SEO fouten niet (2022)
11 oktober 2013
Hieronder een video booschap van Maile Ohye, developer programs tech lead bij Google in de USA, waarin ze 5 veel voorkomende fouten in zoekmachine optimalisatie bespreekt.
Geen duidelijke waarde propositie
- Waarom zou een surfer uw site eruit kiezen in de zoekresultaten ?
- Zorg ervoor dat uw site een duidelijke boodschap heeft wat het precies doet én niet doet.
- Wat onderscheidt uw site van uw concurrentie.
- Lagere prijzen ? Geen verzendkosten ? Groot product aanbod ?
Een geïsoleerde SEO aanpak
- er is vaak geen samenwerking tussen de afdelingen die de zoekmachine optimalisatie verzoergen en de rest van marketing afdelingen
- de offline én online inspanningen van de hele firma moeten op elkaar aansluiten
Time-consuming workarounds
- Ook Google evolueert voortdurend.
- Ze tracht haar diensten permanent te verbeteren.
- Vermijd rel=’canonical’ , gebruik voortaan rel=’next’ + rel=’prev’ .
- In webmaster tools: het manueel uploaden van uw sitemap met nieuwe update links is niet meer nodig; gebruik de functie ‘fetch as googlebot’.
Te veel focus op SEO trends
- Denk op eerste plaats steeds aan de bezoekers van uw website.
- Focus niet te veel op de zoekmachines.
De SEO afdeling is niet up to date
- Tracht steeds kort op de bal te spelen.
- Volg de ontwikkelingen van SEO & Google op de voet.
Ook interessant om te lezen
Weet je niet goed hoe je met SEO moet beginnen? Wij helpen je met veel plezier verder!