Online marketing blog
Alles wat je moet weten over de Engagement Rate in GA4
Google Analytics 4 (GA4) introduceert een nieuwe manier om de betrokkenheid van gebruikers op je website te meten: de Engagement Rate. In plaats van de traditionele Bounce Rate, die slechts het percentage niet-interactieve sessies toont,…
Amerikaanse verkiezingen 5/11/24: Exclusieve insider SEO-inzichten
We hebben het genoegen gehad om als SEO team de Amerikaanse verkiezingen van 5 november 2024 van dichtbij mee te sturen voor een bekende Belgische nieuwswebsite. Dit zijn SEO zaken die ons opvielen. 1. Wanneer…
ChatGPT Search: heeft het een kans tegen Google?
De manier waarop we informatie zoeken op het internet is de laatste jaren drastisch veranderd. Google is lange tijd de dominante zoekmachine geweest, maar de opkomst van AI-gestuurde zoekmachines, zoals ChatGPT, begint nu al invloed…
Google Discover
Wat is Google Discover? Google Discover is een feed van nieuws berichten die verschijnen op je mobiele telefoon en waarvan Google ontdekt heeft dat ze je interesseren. Zonder dat je een zoekopdracht uitvoert! Het is…
Conversiepaden: analyseer de reis van je klanten
Het doel van elke marketeer is om acties in te zetten die resulteren in meer aankopen, aanmeldingen op de nieuwsbrief of het invullen van een contactformulier. Deze klantacties worden ook wel conversies genoemd. Maar welke…
Verbeterde conversies: Haal meer uit je Google Ads campagnes
Meten is weten. Een leuze die voor marketeers cruciaal is om de impact van hun campagnes te beoordelen. Door conversies van je advertenties in Google bij te houden, heb je meer zicht op je return…
Google Multisearch: foto’s en vragen in één zoekopdracht
Hoe vaak heb je geprobeerd om dat ene meubelstuk te vinden dat bij je interieur past, een recept op te zoeken van een gerecht dat je op vakantie hebt geproefd, of de naam te achterhalen…
Google’s Helpful Content Update van augustus 2024
Als SEO-specialist weet je dat de wereld van zoekmachineoptimalisatie nooit stilstaat. Google introduceert regelmatig algoritme updates die de manier waarop websites worden beoordeeld veranderen, en een van de meest impactvolle updates van de afgelopen tijd…
Google’s geheimen: wat Pandu Nayak onthult
Als je ooit bent gedoken in de intrigerende wereld van Google, is de kans groot dat je de naam Pandu Nayak hebt gehoord. Deze briljante kop is een van de hoofdarchitecten achter de zoekmachine en…
Achter de schermen van Google: wat het Google Search-lek ons leert
In mei 2024 zijn er meer dan 2500 pagina’s van Google’s interne documentatie over hun zoekalgoritme gelekt. Dit werd ontdekt door Erfan Amiri, en besproken door SEO-marketeers zoals Rand Fishkin en Mike King. Hoewel Google…
Waarom Navboost onmisbaar is voor marketeers
Misschien heb je nog nooit van Navboost, ook wel “Glue” genoemd, gehoord, maar dit innovatieve algoritme speelt een cruciale rol in hoe Google zoekresultaten rangschikt. Tijdens de antitrusthoorzitting onthulde Pandu Nayak, Vice President of Search…
Content verwijderen uit Google’s zoekresultaten
Waarom content verwijderen uit Google? Er zijn verschillende reden waarom een website-eigenaar content wilt verwijderen uit de zoekresultaten van een zoekmachine. Soms bevatten webpagina’s oude content met foutieve informatie die je liever niet meer in…
Dataverlies in Google Analytics? Dit is de oplossing
Gebruik je Google Analytics om het webverkeer naar je site te analyseren, inzicht te krijgen in gebruikersgedrag of het meten van conversies, maar merk je op dat je minder gegevens krijgt in Google Analytics? Dataverlies…
Zoekwoorden onderzoek
Inhoud Wat is Zoekwoordenonderzoek? Het belang ervan? Hoe voer je een KWR uit? Zoekopdrachten structureren Praktijk case Wat is zoekwoorden onderzoek? Zoekwoorden onderzoek of KeyWord Research (KWR) is de eerste stap om een succesvolle SEO-strategie…
SEO opportuniteiten ontdekken in het Google Crawlstatistieken rapport
Hier bij Online Marketing Monkey vinden we het belangrijk om onze SEO kennis steeds verder te verbeteren. Zo kende ik persoonlijk het vrij onbekende Crawlstatistieken rapport in Google Search Console niet zo goed. Ik ben…
IndexNow: zorgt het voor betere SEO-resultaten in Bing?
Elke website-eigenaar wilt zijn of haar webpagina’s zo snel mogelijk in de zoekresultaten krijgen. Microsoft Bing en enkele andere zoekmachines hebben een oplossing voor dit probleem: een open source protocol genaamd, IndexNow.Kan IndexNow zorgen voor…
SEO tips voor Google’s Mensen vragen ook?
Hoe kan ik verschijnen in Google’s mensen vragen ook? En wat houdt het precies in? Waarom is het van belang voor SEO? Lees zeker deze blog om een antwoord te vinden op je vragen. Wat…
Waarom jij Google E-E-A-T niet mag vergeten
Het volstaat niet voor Google om veel content op je website te hebben en deze SEO-gezien te optimaliseren. Je moet ook kunnen aantonen dat je content vertrouwenswaardig is en expertise uitstraalt. Dit wordt elke…
Google Consent Mode V2: optimaliseer je Google Ads
Sinds maart 2024 is Google Consent Mode V2 (of toestemmingsmodus in het Nederlands) verplicht voor websites die gebruikmaken van Google Ads. In dit artikel bespreken we de belangrijkste aspecten van de Google Consent Mode V2,…
Hoe ranken in Google’s AI Overviews
Om te ranken in Google’s AI Overviews, maak je best hoogwaardige, relevante content. Hanteer eenvoudig taalgebruik en korte zinnen. Voeg samenvattingen toe en optimaliseer met structured data. Zorg voor sterke backlinks en een snelle website.…
Hoe bepaal je het Google Ads budget?
“Wat is het budget dat we moeten inzetten op Google Ads?” Dit is een van de meest voorkomende vragen die wij krijgen rond Google Ads. Er is hier geen eenduidig antwoord op. Er zijn verschillende…
Marketing Blog
Online marketing is een ongelooflijk divers en interessant vakgebied dat zich razendsnel verder ontwikkelt. Zoals we allemaal weten, is marketing op het internet tegenwoordig helemaal anders dan vroeger. Gedaan zijn de peperdure offline marketing strategieën die nauwelijks te meten waren. Op het internet draait alles nu om ‘gratis’. In de online wereld heersen super efficiënte open businessmodellen die niet langer gericht zijn op de massa maar enkel op specifieke niches.
Mee zijn met de laatste online marketing trends
Als je onze online marketing blog volgt, blijf je perfect op de hoogte van de allerlaatste digitale trends, en dat helemaal gratis! Bovendien leer je allerlei tips, ideeën en strategieën kennen die je meteen zelf kan gebruiken op jouw website. Klik op een categorie en maak kennis met de blogs die al over dat onderwerp geschreven zijn!
Wil je op de hoogte blijven van online marketing? Dan zit je op onze online marketing blog helemaal goed! Wekelijks verschijnen hier nieuwe artikelen rond SEO, Google Ads, social media, e-mailmarketing, linkbuilding en vele andere onderwerpen. Daarnaast vind je hier ook handige tools, plugins en nog zoveel meer. De meeste aandacht gaat naar SEO, maar ook advertising en social media komen regelmatig aan bod. Geen enkele firma is erin geslaagd om zo goed te profiteren van de ontelbare mogelijkheden van het internet als Google. Daarom geven we in onze blogs ook voldoende aandacht aan deze zoekmachinereus.
Inschrijven maandelijkse nieuwsbrief
Wil jij op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Schrijf je dan nu in op onze maandelijkse nieuwsbrief en ontdek als eerste al de nieuwe trends van online marketing.
De beste online marketing blogs van België
Zoals we hierboven vermeldden is online marketing een ongelooflijk divers en interessant vakgebied dat zich razendsnel verder ontwikkelt. De beschikbare kennis rond online marketing groeit dagelijks en vind je niet enkel meer terug op bekende websites. We lijsten hieronder de betere online marketing blogs van België op.
1. Bloovi
De offline en online marketing blog van Bloovi deelt dagelijks nieuws, kennis en content aan generatie D. Deze generatie is direct verbonden met alles wat digitaal is dankzij zijn/haar leven, werk en toekomst. Bloovi is hier enorm nieuwsgierig naar en helpt hen door inspirerende content af te leveren.
2. Dallas
Op de blog van Dallas uit Antwerpen vind je heel wat kennis en insights over inbound marketing, content marketing, cases, etc.
3. Dailybits
Dailybits is de technische blog van Herman Maes. In deze blog bespreekt hij voornamelijk digital projectmanagement en technische marketing in combinatie met de aankomende GDPR wetgeving.
4. WiSEO
WiSEO, opgestart door Frederik Vermeire, zet al zijn SEO-kennis op een rijtje in zijn digital marketing blog. Deze SEO-experts volgen alle nieuwe SEO-trends op de voet en geven je massa’s tips en tricks om zelf aan de slag te gaan.
5. Onlyhumans
Met de blog van Onlyhumans blijf je up-to-date over alle weetjes, trends en nieuwtjes rond branding, marketing en storytelling. Je krijgt een kijkje achter de schermen, ontdekt tal van cases en komt de eerste nieuwtjes te weten.
6. Mia
Wil je meer te weten komen over recente trends & inzichten uit web development en inbound marketing? Dan kan de blog van Mia hier je van voorzien.
7. Invisible Puppy
Via de blog van Invisible Puppy uit Gent verruim je je kennis en verkrijg je inzichten uit de wereld van digital marketing.
8. iO (voorheen Intracto)
De blog van Intracto zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van alle laatste nieuwtjes en ontwikkelingen uit de digitale wereld. Zo belichten ze regelmatig enkele projecten en cases en delen ze tal van tips & tricks.
9. Duke & Grace (voordien Wijs)
Bij Duke & Grace vanuit Gent geven de marketeers hun inzicht op tal van trends uit het digitale landschap.
10. Kingsberry
Bij de blog van Kingsberry zit je goed wanneer je op zoek bent naar marketingkennis of inspiratie.
Waarom we deze blog-artikelen schrijven?
We lezen veel blogberichten over online marketing, maar kwamen er eigenlijk nooit een Belgische online marketing blog tegen die alle aspecten ervan op een diepgaande wijze bespreekt. Dat is dan ook de reden waarom we met onze online marketing blog gestart zijn. We willen een online marketing blog aanbieden die de meest actuele informatie rond SEO, Google Ads en social media bevat.
Quasi elke onderneming heeft tegenwoordig een eigen website. Daardoor is de online concurrentie ongemeen scherp. SEO en SEA zijn daarom onontbeerlijk voor elke firma die online bezoekers wil aantrekken én behouden. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. SEO- en SEA-vriendelijke websites zijn het resultaat van de juiste online strategie en het respecteren van de correcte SEO-richtlijnen. Ook al pas je maar een deel van de adviezen van onze online marketing blog toe, je bezoekersaantallen, leads en conversies zullen er maximaal baat bij hebben.
Bronnen
Benieuwd waar we de inspiratie en kennis voor onze online marketing blog vandaan halen? Wel, op de eerste plaats uit de dagdagelijkse praktijk. Wekelijks spitsen we ons toe op onderwerpen die leven bij onze klanten en waarvan we zelf vinden dat we er ook wat meer over moeten weten. Veelgemaakte SEO fouten en leuke cases vormen daarnaast eveneens een goede bron van inspiratie.
Binnen Online Marketing Monkey vinden we het erg belangrijk om ons permanent bij te scholen. Daarom besteden we zo’n 10 procent van onze tijd aan opleiding en bijscholing. We proberen up-to-date te blijven door de bekende Amerikaanse online marketing blogs, zoals MOZ en Search Enginge Journal, op de voet te volgen. Zeker de “Beginners guide to Online Marketing” van MOZ is voor beginnende internetmarketeers een must-read. Daarnaast verschaft ook Google zelf ons veel interessante kennis via onder meer Google Webmasters en Brian Dean. Bezoeken aan de grotere marketing beurzen in Europa en Amerika vormen eveneens een belangrijke bron van kennis. En uiteraard zijn de laatste e-boeken over zoekmachineoptimalisatie, advertising en social media even belangrijk.
Categorie
Tags & zoekwoorden
Zoekwoorden en content, content marketing, duplicate content, content creatie, zoekwoorden, inspiratie, copywriting, videoproductie
Website, webshop, checklist nieuwe site, conversiepercentage, online verkoop, online vertrouwen, levering, conversie, Google Trusted Stores, Check-out
Nieuwsbrief, mailing, Mailchimp, service na verkoop, grotere e-maildatabase, Gmail, deliverability, klantenserive
Linkbuilding tips, partnerwebsites, social media, tips linkbuilding, relevante links leggen, tips linkbuilding, meer backlinks krijgen, link-analyse, guest blogging, actief links vragen en zoeken, Google Pinguin 3, betalende links, backlinks
Mobile device, mobiele websites, smartphones, apps, responsive design, mobile indexing, mobiele meta tags, mobile friendly websites, mobiele gebruikers, Mobilegeddon, web stories
Remarketing, Google Ads, Google Ads doelgroep, Google advertenties, Google Ads budget, Google Ads opstellen, Google Ads optimaliseren, starten met Google Ads, Google Ads campagnes verbeteren, Google shopping campagnes optimaliseren
Search Engine Optimization, Screaming Frog, SEO & samengestelde woorden, SEO entiteiten, SEO websites, YouTube SEO adviezen, bouwstenen SEO-tekst, local SEO, structured data en SEO, zero click searches, SEO website optimaliseren, 301-redirects, website indexatie, SEO trends, meta-description tag, SEO-analyse, robots.txt-bestand, vaakvoorkomende SEO-fouten, Google core updates, scoren in de zoekresultaten, belangrijkste SEO-factoren, long-tail keywords, niche zoekwoorden, zoekwoorden onderzoek, SEO webshops
Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter, Google My Business, Pinterest, Snapchat, sharen, hashtags, content creatie, LinkedIn bedrijfspagina, LinkedIn stories, clicks uit social media, adverteren via Facebook, Facebook shopping, Whatsapp, Google+
Google Analytics, Google Sibyl, Google guidelines, Google kolibrie, Google Pinguin, Google Panda
Google PageRank, SEO-audit, Link Explorer Moz, zoekwoordplanners, Screaming Frog, Google Tag Manager, Google Keyword Planner, Pagespeed insights, Keywordtool.io, gratis SEO-tools, Semrush, keyword checker, laadsnelheid checker